Kompetencje Głównego Księgowego
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku PDF
- Kontakt z Urzędem
Kompetencje Głównego Księgowego:
- aktywny udział w ustalaniu i realizacji polityki finansowej Zakładu,
- dostarczanie informacji na temat aktualnej kondycji finansowej Zakładu, możliwości zwiększenia efektywności finansowej, planowanych działaniach i prognozach,
- uczestniczenie w kluczowych dla Zakładu decyzjach finansowych,
- nadzorowanie i koordynacja przygotowania budżetu, jego realizacja i kontrola,
- koordynacja i nadzór systemu księgowości i sprawozdawczości finansowej,
- nadzorowanie zgodności procedur finansowych z przepisami prawa,
- dokonywanie oceny ryzyka finansowego inwestycji, transakcji, lokat itp.
- sterowanie płynnością finansową Zakładu,
- dbałość o kontakty z zewnętrznymi instytucjami finansowymi, negocjowanie warunków lokat i kredytów, zatwierdzanie płatności,
- nadzór nad procesem windykacji należności,
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegający zwłaszcza na: zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości,
- dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków oraz kontroli legalności dokumentów, jak również następnej kontroli operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- nadzór nad obliczaniem podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług,
- nadzór nad terminowym regulowaniem zobowiązań wobec ZUS, Urzędu Skarbowego itp.
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
- realizowanie prawidłowego systemu zbierania i przepływu danych dotyczących operacji gospodarczych ujętych w księgach rachunkowych,
- delegowanie odpowiedzialności za wykonanie poszczególnych zadań na odpowiednich podwładnych, koordynowanie i ocena ich pracy.
Osoba odpowiedzialna za treść:Administrator Ostatnia aktualizacja: 09 / 01 / 2018krystynaOpublikowano: 09 / 01 / 2018Historia zmian
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku PDF
- Kontakt z Urzędem